BRIDŽINURK nr. 460

 

Mänguprobleem

♠ ÄKE

N

♠ S105

♥ ÄK7

 W       O

♥ ES10

♦ KE6

S

♦ 87532

♣ K1083

 

♣ ÄE

Pakkumine:

W

N

O

S

2♣

pass

2♦

pass

2T

pass

6T

Nord ründab ♥6-ga. Kuidas mängida? (Lahendus on artikli lõpus).

 

Mõk ja Koluppu Koluppu

Karta on, et suurem osa lugejaist ei tea, kes on Mõk ja kes Koluppu Koluppu. Kinnitan, et tegemist ei ole mitte mingite lasteraamatu tegelaste, vaid ehedate eesti meestega. Kes aga tahab nende identiteedi kohta täpsemalt teada saada, võib ise uurimistööd teha. Tänane jaotus, mis mängiti A-liiga Tallinna etapi 5. voorus, räägibki nimetatud meeste omavahelisest madistamisest.

 

♠ 10943

 

 

♥ KS982

 

 

♦ -

 

 

♣ Ä1074

 

♠ ÄS52

N

♠ K6

♥ Ä6

 W       O

♥ E10543

♦ ÄE10985

S

♦ 742

♣ E

 

♣ K32

 

♠ E87

 

 

♥ 7

 

 

♦ KS63

 

 

♣ S9865

 

 

Jagas Ost, tsoonis OW.

O

S

W

N

Koluppu Koluppu

Mõk

 

 

pass

pass

1♣

1♥

pass

pass

2♦

pass

3T

 

 

Kuna Koluppu Koluppu pass 1♥-le ja järgnev hüpe 3T-sse näitasid partneri masti käimise perspektiivitust, ründas Mõk ülalt neljandaga oma pikast mastist - ♣6-ga. Nord võttis ♣Ä-ga ja käis tagasi ♣10. Koluppu Koluppu pani ♣K, visates lauast pada, ja võttis plaani tegemiseks aja maha. Avakäik näitas, et risti istub 5-4. Veel järeldas ta, et pada on Mõkil mitte pikem kui neljane – 5-5 mustade mastide korral olnuks ju loomulikum rünnata padaga. Kui sellele lisada veel, et ärtus ei saanud Mõkil olla rohkem kui singel, siis jäi tollele kätte ruumi 3-4 ruutu jaoks. Sel juhul aga kippus parimaks plaaniks ruutu käsitlemisel olema sõduri lõikus esimesel ringil. Jäänud paar minutit aega võtnud mõttetööga rahule, pani Koluppu Koluppu lauale ♦7. Kuid ka Mõk ei olnud samal ajal maganud, vaid välja mõelnud, et kui ta paneb väikese ruutu ja Koluppu Koluppu tõepoolest madalalt lõikab, siis piisab viimasele masti tegema mängimiseks ühest sisekust kätte. Jäänud need samad paar minutit aega võtnud mõttetööga rahule, kattis Mõk ♦7 ♦S-ga. Nüüd oli Koluppu Koluppul vesi ahjus, sest tal oligi kätte parasjagu vaid üks sisek. Üheta alt.

Olemata kitsi Mõkile tunnustuse jagamisel suurepärase kaitse eest tödes Koluppu Koluppu enesekriitiliselt, et kuigi tehniliselt ei olnud mängu võimalik võita, jättis ta ühe teist laadi võimaluse Mõki ülemängimiseks kasutamata. Oli ju ♣K-ga võtmise hetkel selge, et järgmisena tuleb mängida ruutut. Seega ei takistanud miski tal enne endale mõtlemisaja võtmist ja mis kõige tähtsam, samal ajal Mõkile mõtelmisaja andmist ♦7 lauale panemast. Mõk võinuks sellele rutiinselt väikese panna ja just siis olnuks Koluppu Koluppul käes õige moment mõelda, millist kaarti mängida lauast.

 

Mänguprobleemi lahendus

Seekord peitub probleemi lahendus sisekute õiges planeerimises. Et mängu võita, peab ♦Ä olema Südi käes. Õnneks on lauas kolm sisekut, mis võimaldavad sealt kaks korda ruutut käia ja seejärel ka masti sisse kasseerima minna. West peab siiski olema tähelepanelik ja võtma avatihi mitte lauda, vaid kätte ja minema ruutu käimiseks lauda ristiga. Saanud ♦K-ga tihi läheb ta teistkordseks ruutu käimiseks veelkord ristiga lauda ja võidab mängu, kui kogu jaotus on näiteks järgmine

 

♠ 842

 

 

♥ 9632

 

 

♦ 94

 

 

♣ S754

 

♠ ÄKE

N

♠ S105

♥ ÄK7

 W       O

♥ ES10

♦ KE6

S

♦ 87532

♣ K1083

 

♣ ÄE

 

♠ 9763

 

 

♥ 854

 

 

♦ ÄS10

 

 

♣ 962

 

Kui West võtab avatihi lauda, käib ruutut käe kuningale, läheb ristiga lauda ja käib taas ruutut, siis võtab Süd ♦Ä-ga ja käib ristit, blokeerides pääsu laua ruutude juurde.